حجت اله کریمیان - وکیل پایه یک دادگستری

حجّت اله
کریمیان

حجّت اله
کریمیان

وکیل پایه یک دادگستری
عضو کانون وکلای اصفهان
وکیل پایه یک دادگستری

مجتبی
محمدی

مجتبی
محمدی

وکیل پایه یک دادگستری
عضو کانون وکلای مرکز
وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی

راضـیه مصطفوی

قبول وکالت و مشاوره ترجیحاً در شیراز

راضـیه
مصطفوی

وکیل پایه یک دادگستری
عضو کانون وکلای شیراز
وکیل پایه یک دادگستری

ناصـر
همتی

ناصـر
همتی

وکیل دادگستری تبریز
عضو کانون وکلای دادگستری
وکیل پایه یک دادگستری

محمـــد
همائی فر

محمـــد
همائی فر

وکیل دادگستری
عضو کانون وکلای خوزستان
وکیل پایه یک دادگستری

خالد
عزیزی

خالد
عزیزی

وکیل پایه یک دادگستری
عضو کانون وکلای دادگستری
وکیل پایه یک دادگستری

مسعود
سلطانی

مسعود
سلطانی

وکیل پایه یک دادگستری
عضو کانون وکلای خراسان
وکیل پایه یک دادگستری

بهشاد بهپوری

وکالت و مشاوره صرفاً در البرز و تهران

بهشاد
بهپوری

وکیل پایه یک دادگستری
عضو کانون وکلای مرکز
وکیل پایه یک دادگستری

سیدحسن
موسوی

سیدحسن
موسوی

وکیل پایه یک دادگستری
عضو کانون وکلای یزد
وکیل پایه یک دادگستری

مسعود
قـادری

مسعود
قـادری

وکیل پایه یک دادگستری
عضو کانون وکلای اصفهان
وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی

مرضـیـه توانــگـر

قبول وکالت و مشاوره ترجیحاً در تهران

مـرضیـــه
تـوانـــگـر

وکیل پایه یک دادگستری
عضو کانون وکلای تهران
وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی

معصــومه قِلـیــچ

قبول وکالت و مشاوره صرفا در استان یزد

معصـومه
قِلـیـــچ

وکیل پایه یک دادگستری
عضو کانون وکلای یزد
وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی

ســـرور
ثانی نژاد

ســـرور
ثانی نژاد

وکیل پایه یک دادگستری
عضو کانون وکلای تهران
×
نام وکیلشهرشماره همراهتلفن دفتروبسایت
حجت اله کریمیاناصفهان0913210017303132347458-59www.estifa.ir
مجتبی محمدیتهران0912609575009126095750mohammadilawyer.com
راضیه مصطفویشیراز0917702741907136287723ندارد
ناصر همتیتبریز0914234799404135556574ندارد
محمد همائی فراهواز0916313123006133333485ندارد
خالد عزیزیتهران0912025802409056290371ندارد
بهشاد بهپوریالبرز0912660409002634478639ندارد
مسعود سلطانیمشهد0915200776305138404116ندارد
سیدحسن موسوییزد0913258448709132584487ندارد
مسعود قادریاصفهان0913454519503132218793ندارد
معصومه قِلیچیزد0913452080003536228852ندارد
مرضیه توانگرتهران0912005422502188707695tavangarlawyer.com
سرور ثانی نژادتهران0912435741502122350512www.asalaw.co

بهترین وکیل محاربه در اصفهان کیست؟

بهترین وکیل محاربه در اصفهان کیست؟

مقدمه ای در خصوص محاربه

در این مقاله سعی شده است تا توضیحاتی در خصوص محاربه ارائه شود. در ابتدا به محاربه در قانون مجازات اسلامی پرداخته شده و ارکان محاربه اعم از رکن قانونی، رکن مادی و رکن معنوی بررسی شده است. در ادامه به مجازات محاربه اشاره شده و در پاسخ به سوالات مکرر دوستان درباره بهترین وکیل محاربه در اصفهان نیز در انتها سعی شده تا وکیل خوب محاربه به شما معرفی شود.

ضمنا پیشنهاد می شود اگر دنبال بهترین وکیل محاربه در اصفهان هستید، ابتدا به یکی از وکلای متخصص در دعاوی محاربه وکالت در مطالعه پرونده دهید و پس از آن نظر وکیل را در خصوص نقاط قوت و ضعف پرونده بپرسید سپس در صورت تمایل به ایشان وکالت در مراحل دادرسی دهید.

محاربه در قانون مجازات

تعریف محاربه می تواند از بررسی معنای لغوی آن آغاز شود. محاربه مصدر باب مفاعله در زبان عربی است و مجرد آن بر وزن فاعل» به معنای جنگ و مقاتله و غارت به کار رفته است. به همین دلیل است که در برخی از کتب لغت در این باره آمده است:

«حرب الرجل (آی) سلبه المال و ترکه بلاشی».

به طور کلی واژه حرب و محاربه هشت بار در قرآن کریم به کار رفته است. اما مهم ترین آیه ای که محاربه را به عنوان یکی از حدود شرعی معرفی کرده است آیه شریفه 33 سوره مائده است. تفاسیر متعدد درباره آیه مذکور سبب شده است تا درباره اوصاف مجرمانه و کیفیت اجرای ضمانت اجراهای این جرم، وحدت نظری مشاهده نشود. خداوند در این آیه شریفه می فرماید : «إِنَّمَا جَزَاءُ الَّذِینَ یُحَارِبُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَیَسْعَوْنَ فِی الْأَرْضِ فَسَادًا أَنْ یُقَتَّلُوا أَوْ یُصَلَّبُوا أَوْ تُقَطَّعَ أَیْدِیهِمْ وَأَرْجُلُهُمْ مِنْ خِلَافٍ أَوْ یُنْفَوْا مِنَ الْأَرْضِ  ذَلِکَ لَهُمْ خِزْیٌ فِی الدُّنْیَا  وَلَهُمْ فِی الْآخِرَهِ عَذَابٌ عَظِیمٌ».

اختلاف نظرات و دیدگاهها از شأن نزول آیه مزبور شروع می شود و تا مباحث عمده و اصلی این جرم ادامه پیدا می کند. شأن نزول آیه مزبور از این جهت دارای اهمیت است که برخی از مفسرین آیه مزبور را خاص مرتدین و کافران دانسته و قائل به منسوخ بودن حکم آیه شده اند.

در مقابل، أکثر تفاسیر شیعه و سنی اعتقاد دارند که آیه مزبور، خطاب به گروه به خصوصی نیست، به ویژه آنکه در آیه مزبور از افعال مضارع استفاده شده است که دلالت بر استمرار حکم دارد. گروه اخیر درباره شأن نزول این آیه بیان کرده اند که جمعی از مشرکان، خدمت پیامبر (ص) آمدند و مسلمانان شدند. از آن جهت که آب و هوای مدینه به آنها نساخت و رنگشان زرد و بدنشان بیمار شد، پیامبر (ص) برای بهبودی آنها دستور داد تا به خارج مدینه بروند و ضمن استفاده از آب و هوای آن جا از شیر تازه شتران به اندازه کافی استفاده کنند. آنها چنین کردند و بهبودی یافتند و اما به جای تشکر از پیامبر (ص)، دست و پای چوپان های مسلمان را قطع کردند و چشمان آنها را از بین بردند. سپس به کشتار آنها دست زدند و شتران زکات را غارت کردند. پیامبر (ص) دستور داد آنها را دستگیر کردند و به عنوان مجازات، همان کاری را با آنها انجام دادند که بر چوپانها روا داشتند. یعنی چشم آنها را کور کردند و دست و پای آنها را بریدند و کشتند تا عبرت سایرین شوند.

از طرف دیگر اضافه شدن لفظ محاربه به «الله» و «الرسول» در آیه مزبور قرینهای شده است تا مفسرین متمایل به این دیدگاه شوند که چون محاربه در معنای حقیقی خود با خداوند ممکن نیست، بنابراین محاربه در معنای حقیقی خود به کار نرفته است. البته اگرچه محاربه با رسول خدا (ص) امکان پذیر است، لیکن نفس اضافه شدن محاربه به خدا و رسول را قرینه ای دانسته اند که مراد و مقصود معنای گسترده تری است. لیکن در اینکه به نحو مشخص چه چیز مورد نظر است در این زمینه دو دیدگاه وجود دارد. نخست آنکه محاربه به هرگونه عصیان و مخالفت با حکم خدا و رسول اطلاق می شود و دوم آنکه مراد از محاربه با خدا و رسول، محاربه با مسلمانان بوده است لیکن به منظور بزرگ جلوه دادن آن و اهمیت امت اسلامی و اینکه جنگ با امت اسلام به منزله جنگ با خداوند و رسول او خواهد بود، لفظ محاربه در آیه مزبور به خدا و رسول اضافه شده است.

حال با توجه به بیان مشهور فقهای امامیه، قانونگذار در ماده 183 ق.م.ا، به ارائه تعریفی درباره محاربه اقدام کرده و در این باره مقرر کرده است:

«هر کس که برای ایجاد رعب و هراس و سلب آزادی و امنیت مردم دست به اسلحه ببرد، محارب و مفسد فی الأرض میباشد».

مجازات محاربه چیست؟

مجازات جرم محاربه بر اساس آیه شریفه 33 سوره مائده همان گونه که ماده 190 ق.م.ا نیز حاکی است یکی از چهار مجازات ذیل است در این خصوص تردیدی نیست.

الف) قتل (ب) صلب (به دار آویختن) ج) قطع دست راست و پای چپ د) نفی بلد اما آنچه مورد اختلاف واقع شده است این است که آیا اعمال مجازات های مذکور توسط قاضی به نحو تخییر است یا ترتیب؟

اطلاق ماده 191 این قانون در تخییر اعمال مجازات محاربه، بر اساس مجموع آنچه گذشت به نظر می رسد اختیار مفوضه در این ماده را نیز باید مبتنی بر مراعات اصل تناسب دانست و به تعبیر دیگر قواعد احکام قول سوم “قول مختار” را که منطبق با نظر امام خمینی (ره) می باشد در اینجا نیز ساری و جاری تلقی نمود.

معرفی وکیل محاربه در اصفهان

در ادامه لیستی از وکلای پایه یک دادگستری که سابقه وکالت و دفاع در دعاوی محاربه را داشته اند، آورده شده است. وکلای زیر ضمن تخصص در دعاوی محاربه، بهترین دفاعیات را در محکمه از حقوق شما خواهند نمود: